HANGİ YÖNÜ GÖSTERİRSE…

Bir şehir hakkında yazmaya başladığımda, turist olarak nelere ihtiyacım olabileceğini düşünerek yazmaya çalışıyorum. Genelde tatile çıkarken aklımıza ilk gelen nereye gideceğiz, nerede kalacağız veya orada neler yapabiliriz oluyor. Ancak, hiç aklımıza gelmeyen detaylar tatilimizi vezirde ediyor, rezilde… Hele de yabancı bir ülkedeyseniz, bazen ‘bir şampuan nereden alınır’ sorusuna bile cevap arayabiliyorsunuz! Benim tavsiyem, gittiğiniz bölgenin sakinleri ile diyaloglara girin, en güzel yeri onlar tavsiye ediyorlar. Ayrıca yeni bir kültür, farklı insanlarla tanışmak sanırım gezmenin en çok sevdiğim tarafı!

Bizim New York maceramız son dakika golüyle, rezil olmaktan ucuz kurtuldu. New York’tan dönerken az daha dolandırılıyorduk. Uçak’ta yol boyu, gezi yazılarıma başıma gelen veya çevremizden duyduğum  dikkat edilmesi gereken olayları ve ucuzluk gibi püf noktalarını da eklemenin çok faydalı olabileceğini düşündüm!

İlk olarak şu maceramızı anlatayım, sonra orada ihtiyacınız olabilecek birkaç gerekli bilgide ekleyeceğim.

New York’a adım atar atmaz, her zaman ki gibi turist bilgilendirme ofisinde aldım soluğu. “Turistiz, bilgilenmeye geldik” Ofiste ki görevli verdiği birçok bilginin yanında en son, sarı taksilere binmekten vazgeçmeyin dedi! Hemen bir parantez, New York’ta iki tip taksi var. Birisi şu meşhur, taksimetresi olan sarı taksiler, bir de serbest çalışan siyah limuzin, jeep gibi taksiler. Havalı yani:)  Neyse, eşimle biz genelde metro ile yolculuk ettik ama taksiye binersek sarı taksilerden vazgeçmedik. Ancak son gün, artık havaalanına gitmemiz gerekiyor. Otel görevlisine söyledik, bize taksi bulacak ama sarı isteriz diye de ekledik. Yarım saat oldu, boş taksi yok… Neyse görevli geldi “Sarı taksi yok ama şu siyah jeep sizi 5$ fazlasına havaalanına götürürmüş. Çare yok, tamam dedik! Taksici acayip sevimli, bizimle muhabbet ediyor falan. Telefon çalıyor, ne olduğunu başta çıkaramadığımız bir dil konuşuyor… Fiyatıda baştan konuştuk, bizi JFK havaalanına getiriyor.

Cüzdanlar benim çantamda, eşim yolda bana dedi ki “hadi parayı şimdiden çıkarda inerken oyalanmayalım” Ben 100$ çıkardım. Zaten benim cüzdanımda 1tane 100lük var. Eşim onu yol boyu elinde tuttuğu için buruştu. İnerken adama verdi. Taksici nasıl olduğunu anlayamadığımız şekilde eşime parayı geri verip “abi 55$ anlaşmıştık, siz 10$ verdiniz dedi” Nasıl yaniiiii. Ben cüzdanımı açtım baktım, 100$ım orada yok! Bir de taksicinin geri verdiği 10$ gıcır gıcır, eşimin verdiği para ise buruşuktu. Ben itiraz ettim. Hayır dedim eminim. Taksici hemen geri adım attı, “abi, sizin ingilizceniz yetmemiş ben bozukluk verecektim” dedi. 10$’ı geri aldı bize paramızın üstünü verdi. O zaman 10$ı niye geri alıyorsun, üstünü tamamlayacaktıysan! Biz bir an yanılgıya düşsek ya da emin olmasak adam 200$ paramızı yürütecekti! Tabi tüm siyah taksiler bunu yapacak diye birşey yok ama Siz Genede Sarı Taksilerden Ayrılmayın!

*New York’ta bahşiş mantığı biraz daha farklı. Mesela taksimetrede tutan paraya %10 bahşiş ekleyip ödeme yapıyorsunuz. Otel görevlilerine de 1-2$ bahşiş veriliyor. Ama mesela Türkiye’de Tiyatro ve gösteri salonlarında, yerinizi gösteren görevliye bahşiş verme geleneği orada yok.

*Dediğim gibi biz Metro’yu çok kullandık. Turist olduğumuz için akşam 21:00’den sabah 7:00’a kadar metroyu hiç kullanmadık. Çok güvenli gözükmedi ama illa kullanacaksanız, imdat telefonlarına yakın durmanızda fayda var. Onun haricinde, trafikte en hızlı ve ucuz ulaşım şekli, metro kullanım yazımda ki maddelere bakarsanız da metroyu kullanamamanız söz konusu değil:)

*New York CityPass denilen bir kart var. Günlük veya 2-3-7 günlük sabit bir fiyat ödeyip, New York’ta görülmesi gereken yerlere giriş ücreti ödemeden girebiliyorsunuz. Burada dikkat etmeniz gereken; 6 adet turistik bölgeye belki daha az para ödüyorsunuz ama bu 6 yeri bir gün içinde gezebilir misiniz? Baştan hesabınızı iyi yaparsanız, size uygun seçenekler bulabilirsiniz!

*New York’ta indirim ayları ocak ve ağustos ayları!

Sevgiler

Y.

Bir Cevap Yazın

