HANGİ YÖNÜ GÖSTERİRSE…

Schlossberg : Freiburg

Sadece 15 dakika ya… Sadece 15 dakika! Almanya’nın Freiburg şehir merkezinden 15 dakika yürüyorsunuz ve şehirde olduğunuzu unutmaya yetecek kadar yeşil sizi karşılıyor. Gerçekten 15 dakika yürüyerek mi ben böyle güzel bir ormanın içinde buldum kendimi? Gerçekten!

Kale Dağı'ndan St. Ottilien'e doğru

Freiburg seyahatimde bir öğleden sonrayı Schlossberg’den (Kale Dağı) St. Ottilien’e yürüyerek geçirdim. Ağaçların arasında huzur veren bir yoldu. Yolda birçok bisikletli grupla karşılaştım. Dönüp Freiburg’a bisiklet kiralayasım geldi, bisikletliler için oldukça eğlenceli… Karaormanların içinde ben St. Ottilien’e kadar yürüdüm. (Almancası St. Ottilien, ingilizcesi St. Odile)Normal koşullarda 35-40 dakikalık bir mesafe ama yolda pek çok fotoğraf çektiğim ve yanımda da hoş sohbet bir yol arkadaşım olduğu için 🙂 biz o mesafeyi yaklaşık 1 saat 15 dakikada gibi bir sürede aldık!

Kale Dağı'ndan Freiburg Şehir Merkezi

Söylenene göre Odile, Etichon adında bir Dük’ün doğuştan göremeyen kızıymış. Babası onu kız ve kör diye öldürmek istemiş ama annesi onu bir şekilde kaçırmış. 12 yaşlarında iken melekler tarafından kutsanmış ve görmeye başlamış. Bu arada Odile iyileştirme gücü de edinmiş. Babası kızının yaşadığını öğrenince onu öldürmek istemiş, bu kız da tekrar kaçarak Freiburg yakınlarında ki mağarada saklanmış. Babası onu takip ederken yolda kaza geçirince sonunda pes etmiş ve kız kurtulmuş. Bu hikayenin M.Ö. 6., 7. yüzyılda olduğu söyleniyor.

O mağaranın üzerinde şimdi bir kilise var. Kilisenin içinden mağaraya iniliyor. Orada küçücük bir havuza taşların arasından su akıyor.  Suyu gözlerine sürdüklerinde, göz rahatsızlıklarının iyileşeceğine inanlar buraya gelip, suyla yüzlerini yıkıyorlar. Kilisenin içinden aşağıya, mağaraya inilmesi bana ilginç gelmişti. İçeride her nedense fotoğraf çekmedim o yüzden buraya koyamıyorum 😦

Havanın erken karardığı günlerdi, orman hava karardıktan sonra çok soğuyormuş. O soğuğa kalmak istemediğimiz için Freiburg şehir merkezine döndük. Yürüyüşle harcanan kalorileri geri almak için akşama kendimize mükemmel bir sofra hazırladık. Bu arada, 2 tane Alman salatası tarifi de öğrendim. Ne var ki kullanılan malzemelerde ki ufak tefek farklılıklar yemeğin tadını da çok değiştiriyor :S Döndükten sonra aynı lezzeti tutturamadığım için yapmıyorum.İnsanların şu damak tadına düşkünlükleri yok mu…

Yolunuz Freiburg’a düşerse, sizde yemeklerden ve Alman birasından göbek bağladığınızı düşünmeye başlarsanız yürüyüş için Schlossberg (Kale Dağı) tarafını tavsiye edebilirim.

Y.

Bir Cevap Yazın

