HANGİ YÖNÜ GÖSTERİRSE…

Titisee (Titi Gölü); meşur Karaormanlar’ın turistik gezi yapılabilecek bölgelerinden birisi. Karaormanlar ismini uzaktan siyah görünen kara çamlarına borçlu. Bölgede ki iğne yapraklı ağaçlar yıl boyu yapraklarını dökmüyorlar. Kışın ayrı, yazın ayrı doğa manzaraları insanın içine işliyor. Hani kalbinin en derinlerine, hüzünlerine, sevinçlerine… Sadece o güzel manzaraları değil, Karaormanlar ismini de çok seviyorum.

Karaormanlar… efsun… Hayal kurmalı burada… Okuduğum tüm fantastik roman karakterleri, periler burada yaşıyor gibi geliyor!

Freiburg’da bulunduğum sürece, Karaormanlar’ın çeşitli turistik bölgelerini de ziyaret etmeye çalıştım. Titisee’ye giderken çok şanslıydım, bana muhteşem insanlar Ufuk-Erol çifti rehberlik etti. O karda kışta benimle dağın tepesine kadar çıktılar. O sene tamamen tesadüfler ile yolum düşmüştü Freiburg’a. Ülkemi ziyaret etme planlarım, uçak biletimin yanması… Madem zarar ettim tam dibine vurmalı, yılbaşına yalnız olarak Fransa’da mı- Avusturya’da mı girsem diye bilet bakarken; aniden Freiburg gezi planım olmuştu. Gezimin hoş süprizi ise sevgili rehberlerimdi:) Tanıştım, tanıştığıma memnun oldum!

Titisee’ye de bu yolculuk sırasında gittim. Ama nasıl güzel buralar… Göl kışları donuyor, üzerindeki buz tabakası belli bir kalınlığa ulaştığında üzerinde paten yapılmasına da izin veriliyor. Ben oradayken göl üzerinde buz tabakası yeterince kalınlaşmamıştı 😦 Titisee, ağaçlardan ve gölden ibaret bir yer değil. Etrafta oteller, dağ evleri, restaurantlar, küçük sevimli dükkanlar var. Burası guguklu saatlerin anavatanı diyebilirim. Her dükkanda binbir çeşit guguklu saat… Titisee oldukça kalabalıktı, turistler tarafından kış sporları için sıklıkla tercih ediliyormuş.Etrafta yürüyüş yaptım, açık hava çarptı. Temiz havanın insan üzerinde hoş bir sarhoşluk etkisi var. Güzeldi! Titisee gerçekten güzeldi!

Y.

Comments on: "Titisee : Baden-Württemberg" (4)

  1. merhaba, 3 senedir Stuttgart’ta yasamama ve etrafta gezilecek yerleri arastirmama ragmen Titisee’yi hic duymamistim. Freiburg ve cevresini baharda rotalarimiz arasina alma vakti gelmis gibi görünüyor:) tesekkürler paylasim icin…

    gezgindirgezeninadi.blogspot.com

    • Evet, üstelik çok da güzel bir yer. Ben Baden-Württemberg bölgesini çok seviyorum. Umarım Titisee yi siz de beğenirsiniz.

  2. choelashan said:

    Bu sene iki defa Almanya`ya gittim. İkisinde de Baden–Württemberg`e. Bodensee, Titisee, Feldberg çok istediğim ama vaktimiz olmadığından gidemediğim ve aklımın kaldığı yerler. Aslında BW`yi köy köy gezmek istiyorum. O kadar çok sevdim. O yüzden bu yazınızı çok sevdim. Sevgiler

Bir Cevap Yazın

