HANGİ YÖNÜ GÖSTERİRSE…

*presentation is in english!

İnsan geçmişten bir arkadaşı görünce ne kadar da seviniyor. Hele de o arkadaş çoook uzaklarda yaşıyorsa.

Buda

Hanli ile Almanya’da çalıştığımız sürede iş arkadaşıydık. O sürede birbirimizle ülkelerimiz hakkında kültür alışverişi yapmayı da ihmal etmedik. Çin’e dönmeden önce, birgün Türkiye’de tur yapacağına söz vermişti. Bu sene beni arayıp ‘geliyorum’ deyince gerçekten çok sevindim. Arkadaşı Kan ile İstanbul’dan başlayıp İzmir, Antalya ve Kapadokya’yı da içine alan bir gezi rotasında ilerlediler. Onları İzmir’de en iyi şekilde ağırlamaya çalıştım. İnsan bir ülkeyi keşfe çıktığında kısıtlı zaman ve bütçesini en verimli şekilde kullanmak istiyor.

Yunnan, Siyah- Pamukkale’yi andıran kayalar

Bizim de ileride Çin’e yolumuz düşebilir diye düşünürken aklıma bir fikir geldi. Neden o da gelmişken bizim sırtçantalı grubumuza Çin hakkında bir sunum yapmıyordu. Hemen bir mail attım. Mailde onları Efes, Şirince ve Çeşme-Alaçatı’ya götürmek için plan yaptığımızdan bahsettim sonra ekledim: “Ama öyle bedavaya olmaz, gelince sende bizim grubumuza Çin hakkında bir sunum yapacaksın. Malum Çin çok büyük neresini gezelim? Ne zaman gelelim? Vaktin var mı, hazırlayabilir misin?”

Kawagebo

10 Haziran’da Hanli ve Kan sunumu gerçekleştirdiler. Hatta tesadüfen İzmir’de olan ve Çin sunumunu duyunca gelen Jing’de onlara katıldı. Çok güzel, verimli bir sunum oldu.1 saat içinde Çin’de izlenebilecek 3 farklı rota’dan bahsettiler. Hanli’nin de bu bahsettiği rotalar üzerinden ülkesini gezme hayali varmış. Bir nevi hayalini paylaştığı için o da sunumdan çok keyif aldı. Bana kalırsa; bu rotaların her biri, sindire sindire ve anlamlı bir gezi yapılabilmesi için 2 aydan az sürede gezilmemeli. Ama nerede hepimizde 2 ay tatile çıkabilme lüksü. Sunum üzerinden, kendinize özel 10-15günlük rotalar da oluşturulabilir. Ben sunumu izlerken kendime yepyeni bir rota oluşturdum bile 🙂

Potala Sarayı

Sunum günü hepberaber çekildiğimiz fotoğraflardan da koymak isterdim ama ne yazık ki o gün iyi makina ile çekilen tüm güzel fotoğraflar silinmiş. Elimizde bir tek, düşük kalitede çekilmiş birkaç fotoğraf kaldı.

Hanli’nin de enerjisi ile sıcak ve güzel bir buluşma oldu.  O gün orada bulunamayan arkadaşlar da sunumun kopyasını istediler. Hanli ile konuştuk ve sunumu paylaşmışken herkes faydalansın dedik ve tüm sunumu blog’dan yayınlamaya karar verdik.

Çin’de 3 Farklı Rota (Sunum için Tıklayınız)

Guilin

Çin çok büyük bir alana yayıldığı için birçok iklimi aynı anda yaşayan, her bölgesi farklı kültürel yapıya sahip oldukça ilginç bir ülke. Benim sunum boyunca aklımda kalan en beğendiğim yerler arasında Guilin, Yunnan, Şangay ve Tibet geliyor.

Tibet ziyareti ile ilgili bilinmesi gereken bir konu var. Hanli’nin anlattığına göre Tibet’e tek turist olarak giriş yapamıyormuşsunuz, grup olarak ziyaret edilebiliyormuş. Bu nedenle aşağıdaki web sitesinden yardım alabilirsiniz.

http://www.tibet-tour.com

Ayrıca Çin’e gezi planlarken size yardımcı olabilecek diğer bir web sitesi:

http://www.foreignercn.com

Y.

Comments on: "Çin Sunumu /China Presentation" (5)

  1. Feyza said:

    Tam da Çin’e gidiyoruz. Valla paylaşım için teşekkürler

  2. Serkan said:

    Sunum çok güzel

  3. İnanılmaz güzel yerler ve fotoğraflar. Ellerinize sağlık

Bir Cevap Yazın

