HANGİ YÖNÜ GÖSTERİRSE…

Gece Amsterdam

Üç hafta önce bir yazı yazmıştım, “Bir Başka Dünya Amsterdam” diye.

Müzeleri, Kanal Turları, Laleleri ve farklı Mimarisi gibi özelliklerinin yanında Amsterdam’da

Şu ünlü RedLight varyaaa…

Gündüzleri çok masum. Sıradan… Akşamları fuhuşun kalbinin attığı yer; aynı zamanda ailelerin bile turist olarak gezdikleri etrafında kafelerin olduğu bir sokak. Paralel caddelerinde leziz restaurantlar ve güvenle uyuyabileceğiniz oteller…

Bir gezgin olarak bu şehrin bu bölgesini görmemek, bu şehri eksik tanımak demek! Gidin-görün diye tavsiye etmiyorum ama Amsterdam’ın gerçeği diyorum! Öğrenilen kalıplardan, genel geçer anlayıştan, ne kadar uzak bir şehir olduğunu ancak buraları görünce anlıyorsunuz… Dejenere demiyorum! Aman ne güzel ‘özgürlükler ülkesi’ falan da demiyorum! Size bırakıyorum 🙂

Leidseplein yani Leidse Meydanı;

Amsterdam’da gecelerin en renkli olduğu meydanlardan diyebiliriz. Bir meydan düşünün dört bir tarafı tıklım tıklım insan dolu. Devamlı gösteriler yapılıyor. Pandomimci mi istersin, şarkı söyleyen gruplar mı, sihirbazlar mı, yetenek şovları mı…  Ayrıca etrafta istediğiniz damak tadına uygun restaurantlar veya kafelerde oturup bir şeyler yiyebilir, içebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

