HANGİ YÖNÜ GÖSTERİRSE…

Meersburg

Almanya, Avusturya ve İsviçrenin tam ortasında oldukça ünlü, turistik bir göl olan Bodensee(Konstanz Gölü) bulunuyor. Meersburg ise Konstanz Gölü’nün kıyısında; Almanya’ya bağlı sevimli bir şehir.

Orçun’un Almanya’da iş seyahati sırasında, 3 günlük boşluk olması ve benim de uygun uçak bileti bulmam; Meersburg’u ziyaret etmemize fırsat tanıdı. Son anda karar verip, 2gün kala otel rezervasyonu yaptırmaya kalkınca; istediğimiz fiyat aralığında kalacak yer bulamadık. Biz de Meersburg’da günübirlik gezip; başka bir şehirde konaklamaya karar verdik. (Eğer sezonda Meersburg’u ziyaret edecekseniz bence erkenden yer ayırtmakta fayda var!)

Uçağım İzmir’den Stuttgart’a direk uçtu. Orada orçunlar beni havalimanı’ndan aldılar. O gece Stuttgart’ta kaldık. Sabah erkenden çıkıp araba ile Meersburg’a yola koyulduk. Temmuz başı olduğu için tam su sporları dönemiydi. Meersburg’a yaklaştıkça, yolda tepelerine sörf tahtası bağlanmış arabalar artmaya başladı. Havada o yazlık mekanların rahatlığı hissediliyordu. Tam sıcak havalarda gidilecek, huzur dolu, rengarenk yazlık bir şehir!

Arabayı bulduğumuz bir otopark’a bıraktık. Turist ofisinden bedava bir harita istedik.  Zeplin Müzesi, Şarap Müzesi gibi birkaç seçenek arasından harita’nın ortasında, en dikkat çeken eski dönem kaleyi (Burg Meersburg) dolaşmaya karar verdik. (Şehir merkezi o kadar küçük ve sevimli ki; bu güzel şehrin dokusu yürüyerek keşfedilebiliyor.  Gerçi dik yokuşlar, antremanlı olmayan kişileri çıkarken biraz zorlayabilir.)

Kalenin girişine fotoğraf çekilmek için şovalye kıyafetli adamlar ile karşılaşınca kendimizi bir oyun veya filmde gibi hissettik. Kalenin içerisinde eski mobilyalar, kılıçlar, mızraklar… sergileniyordu ve toprak zenginlerinin avlanarak öldürdükleri hayvanların boynuzları duvarlarda  asılıydı.  Kalenin dışı tabiki taştan duvarlar ile örülü. Oldum olası  o soğuk taş görüntüsü ilgimi çekmiştir.

Kalenin içinde dolaşırken kendimizi manzarası oldukça güzel bir bahçede bulduk. Temiz hava da bu manzaraya eklenince; iştahımız açıldı. Sahilde yemek yeme hayalleri kurmaya başladık. Artık kale gezisini sonlandırma vaktinin geldiğini anlayıp, dışarı çıktık.

Yol boyunca renkli evlerin, güleryüzlü insanların enerjisi ile her dakika Meersburg’u daha çok sevdik. Bu gece burada kalamayacak olmamıza üzüldük. Sahilde sıra sıra restaurantlar arasından birine oturup balık siparişi verdik. Balık çok güzel pişirilmişti ve çok lezzetliydi. Yemekten sonra sahil boyunca yürüyüş yaptık. Göle doğru bir iskele uzatıp, en uç noktasına da Magic Column (Sihirli Sütun) adını verdikleri bir direk kondurmuşlar. İnsanlar burada dinlenip, kitap okuyup, güneşleniyordu. Hemen iskelenin yanından; göldeki şehirler arası ulaşımı sağlayan feribotlar kalkıyordu. Bir de baktım feribotun ismi Karlsruhe. Almanya’da benim bir dönem yaşadığım şehrin ismi. Orçun: ‘Burada da buldun Karlsruhe’yi’ diye bana takıldı.

Bütün bir günü burada geçirdikten sonra gece burada kalamayacak olmamız üzücüydü. İleride Bodensee çevresinde bir tatil yapmaya karar verdik. Sonra da bu sevimli şehri arkamızda bırakıp Münih’e doğru yola çıktık.

Y.

Comments on: "Meersburg" (2)

1. çok sevimli görünüyor.. kıskanıyorum bu kadar gezmene haberin olsun:))