HANGİ YÖNÜ GÖSTERİRSE…

LİMA I

Peru’nun başkenti Lima

Lima is the capital of Peru

İstanbul’dan Fransa aktarmalı Peru uçuşumuz bitmek üzereydi. Aralarda beklemeler dahil 27 saattir yoldaydık. Nihayet pencereden baktığımızda Lima’nın üzerindeydik. Direkt otelimize gittik.Lima Havaalanı’na indiğimizde kendimizi farklı hissettik. Camların arkasında korumalı oturan pasaport memurları yoktu. Banka veznesi gibi pasaport kontrol masaları, bizi zamanda bir 15 yıl geriye götürdü.

Havaalanından otele gitmek için ve daha sonraki gün gezeceğimiz rotalar için transfer aracını Türkiye’de iken ayarlamıştık. Elinde isim pankartıyla şoförümüz bizi çıkış kapısında bekliyordu. Otele giderken geçtiğimiz caddeler oldukça genişti ve devam eden çevre düzenlemeleri vardı.gezipusulam.wordpress.com/lima5 Evler yolun iki tarafında, bir veya iki katlı, renkli, gecekondu tarzında yapılardı. Şoförümüz ekstra bir yer gezmek istersek taksileri otelimizin ayarlamasının daha güvenli olduğunu söyledi. Miraflores gibi turiste çok alışık olan bölgelerde çok sorun yaşamazmışız. Ancak daha uzak bölgeleri keşfetmek istersek hırsızlık konusunda ekstra dikkatli olmamız konusunda bizi uyardı.

Otelimize akşamüstü 5 gibi vardık. Otelimiz Miraflores bölgesindeydi. Havaalanından gelirken geçtiğimiz yolların aksine bu bölge daha bakımlıydı, yüksek binalar ve heykeller ile süslenmiş parklar bulunuyordu. Yanımızda sadece Dolar olduğu için zaman kaybetmeden bir döviz ofisi bulup biraz para bozdurmamız gerekiyordu. Peru’nun para birimi Nueva Sol(PEN). Resepsiyondaki çocuktan, yakınlarda ki döviz ofislerini ve birşeyler yenilebilecek yerleri öğrendik. Yürüme mesafesinde birkaç blok ötede döviz ofisinden biraz para bozdurduk. Sonra sahile doğru yürümeye başladık. Okyanusdan 2km kadar içerideydik. Hep söylüyorum bir şehir en güzel yürüyerek ya da bisiklet ile keşfediliyor. Gözlem şansı daha fazla. Enteresan birşey görünce, durup inceleyebiliyorsun. Lima’da ilginç birşey varsa o da birçok binanın çevresinde elektirikli veya dikenli teller olması veya bazı bakkalların satışı hapishane parmaklığı gibi koruma duvarlarının arkasından yapmasıydı. gezipusulam.com/Lima1Bundan daha ilginci ise bu kadar önlem alınmasından aşırı güvensiz hissi vermesi gerekirken, kendimizi çok güvende ve huzurlu hissetmemizdi. Bunu daha sonra bir rehbere sorduk. Lima birkaç sene öncesine kadar sokakları oldukça güvensiz, terör olaylarının olduğu bir şehirmiş. Bu yüzden eskiden bu şekilde önlemler alınabiliyormuş. Ama şu anda bu olayları bastırabilmişler. Macchu Picchu gibi dünya harikası yerler sayesinde turizm gelirleri ve sahip oldukları maden ve doğal kaynak gelirleri ile %8 – 9 oranında ekonomik büyüme yakalamışlar. Starbucks gibi birkaç bilindik marka görsekte, genelde bizim ülkemizi saran tanınmış markalar daha Peru’yu keşfetmemiş. Sokaklar, lokal markalar ve mağazalar ile dolu. Yol üzerinde seyyar arabalı manavlar geziyor. Arabalar eski görünümlü. Halkın %60-70inin ekonomik durumu iyi gözükmüyor. Tabi birkaç sene sonra Lima’yı ziyaret eden birisi çok daha gelişmiş bir görünüm ile karşılaşabilir. Ne de olsa dünya hızlı bir değişim içinde.

Lima’yı Türkiye’den bir yere benzetip, örnek veremiyorum.  İlk bakışta çok da estetik görünmüyor. Lima’da zaman geçirdikçe sempatik gelmeye başlıyor. Kendini parklara atmış gezmeyi seven insanlar, o güzelim okayanus manzarası ve dalga sörfçüleri… Isınıyor insan.gezipusulam.com/Lima3

Döviz bürosundan okyanusa yürürken birsürü kontörlü telefon ofisi gördük. İçersi tıklım tıklım. Cep telefonu bizdeki kadar yayılmamış belkide. Hemen girip, Türkiye’yi aradık. Ailelere Lima’da olduğumuzu haber verdik. Klasik muhabbetler…

-Orada saat kaç şimdi?

-7:30

– Ooo 7 saat fark var.

Telefon ettiğimiz yerden 5 dakika mesafede Pasifik Okyanusu’na ulaştık. Çok heyecanlı 🙂 Okyanus manzarasını tepeden izledik. Aşağı sahilde dalga sörfü yapıyorlardı.  Okyanus manzaralı, sevimli bir alışveriş merkezi yapmışlar. gezipusulam.com/Larcomar Shopping CenterLarcomar Alışveriş Merkezi. Pasifik okyanusu havasını içimize çektik, manzaranın keyfini çıkardık, insanları izledik.

Yemek yiyip yememek konusunda karasız kaldık. Tatilin ilk günlerinde, sonra ne ile karşılaşacağımızı bilmediğim için daha cimri oluyorum.  Uçakta çok yemiştik, yanımızda kuruyemiş falan getirmiştik. O akşam idare edelim diye düşünüp, otelimize geri döndük. Yol üzerinde bir bakkala girip su ve meyve suyu aldık. Bu bakkal aynı bir türk bakkalı gibiydi.

Otele vardığımızda saat 9:30 du ama biz saatlerdir ayakta olduğumuz için hemen uyuyuverdim. Sabaha karşı saat 3 gibi uyandım. Lima’nın haritasını inceledim, tarihi hakkında biraz kitap okudum. İnkalar hakkında bilgi edindim ve güneşin doğuşunu kocaman bir gülümseme ile karşıladım.

Y.

Comments on: "LİMA I" (5)

1. Arif Özgür said:

Merhaba, yazınızı çok beğendim… Kültür dolu,eğlenceli, kazasız belasız bir gezi diliyorum. Oralar benim de gitmek istediğim yerler. Bu sebeple ilgiyle okudum,özellikle Machu Picchu ile ilgili deneyimizi merakla bekliyorum.

• Arif Bey çok teşekkür ederim. Macchu Picchu şu ana kadar ziyaret ettiğim yerler arasında en güzel manzaraya sahip yerlerden birisiydi. Yoğunluktan dolayı, birkaç aydır Gezipusulam ile fazla ilgilenemiyorum. Lima’da ki turistik yerler ile devam edecektim ama Macchu Picchu yazısını öne alacağım.

• Arif Özgür said:

İnceliğiniz için çok teşekkür ederim. Merakla bekliyorum…

2. Nihani Bayındır said:

Merhaba Yağmur,
    Lima’yı yazmışsın ama yorumlardaki yazından anladığım, geziyi bitirip dönmüşsünüz. Hoşgeldiniz. Devamını bekliyorum. Selamlar.

• Hoşbulduk Nihani Bey. Biz bu geziyi aslında Eylül ayında yaptık. Proje yoğunluğumdan dolayı yazmaya ne yazık ki şimdi fırsat bulabildim.